Ieri, 15 iunie 2013, pe pista Aeroportului din Oradea s-a desfășurat sesiunea de calificări pentru Etapa I a Campionatului Naţional De Accelerare, pentru anul 2013. Concursul se organizează pe mai multe grupe de participare, catalogate în două mari categorii, categoria STREET şi categoria PROFI.
Conform evenimentului lansat şi pe pagina oficială de Facebook a organizatorului, clasificarea se face în felul următor:
pentru grupele de participare categoria STREET
S1 – până la 1590 cmc NA , tracțiune faţă FWD şi spate RWD
– până la 1000 cmc supraalimentat , tracțiune faţă FWD şi spate RWD
– până la 1500 cmc diesel , tracțiune faţă FWD şi spate RWD
S2 – între 1591 cmc şi 2200 cmc NA , tracțiune faţă FWD şi spate RWD
– între 1001 cmc şi 1399 cmc supraalimentat ,tracţiune faţă FWD şi spate RWD
– între 1501 cmc şi 1700 cmc diesel , tracţiune faţă FWD şi spate RWD
S3 – între 2201 cmc şi 2980 cmc NA , tracţiune faţă FWD şi spate RWD
– între 1400 cmc şi 1600 cmc supraalimentat , tracţiune faţă FWD şi spate RWD
S4 – între 2981 cmc şi 3800 cmc , NA , tracţiune faţă FWD şi spate RWD
– între 1601 cmc şi 2550 cmc supraalimentat , tracţiune FWD
– între 1601 cmc şi 2200 cmc supraalimentat , tracţiune RWD
S5 – peste 3801 cmc NA , tracțiune faţă FWD şi spate RWD
– între 2201 cmc şi 3300 cmc supraalimentat tracţiune RWD
– peste 2551 cmc supraalimentat , tracţiune FWD
S6 – până la 2800 cmc supraalimentat tracţiune AWD
– până la 4200 cmc NA , tracţiune AWD
– peste 3301 cmc supraalimentat , tracţiune RWD
S7 – peste 2801 cmc , supraalimentat , tracţiune AWD
– peste 4201 cmc , NA , tracţiune AWD
S8 – între 1701 şi 2200 cmc diesel FWD,RWD,AWD
S9 – peste 2201 cmc diesel FWD,RWD,AWD
Grupe de participare – categoria PROFI
AP1 – până la 1600 cmc supraalimentat FWD
– până 3000 aspirat RWD,FWD
AP2 – între 1600 şi 3000 supraalimentat FWD
– între 3000 şi 4200 aspirat FWD,RWD
AP3 – sub 2500 supra alimentat RWD sau AWD
– peste 4200 aspirat FWD,RWD
– peste 3000 supraalimentat FWD
AP4 – peste 2500 supra alimentat RWD sau AWD
AP5 – diesel
Am asistat şi eu la această sesiune de calificări şi pot să spun că am fost încântat de ceea ce am văzut, deși nu sunt ”fan-ul” curselor de mașini. Până ieri, nici nu ştiam ce reprezintă termenul de dragracing 🙂
Concursul “Drag Racing” se desfăşoară pe o lungime de 402, 25 metri, distanţă care reprezintă un sfert de milă (1 milă = 1609 m). Maşinile care intră în această competiţie se aliniază câte două la start, după ce în prealabil au trecut şi prin sectorul de ” burnout ” (un sector menit să încălzească cauciucurile şi să ajute la o aderenţă mai bună)
Sincer, chiar mă bucur pentru organizarea unui asemenea eveniment în Oradea şi, la fel mă bucur, pentru faptul că acest eveniment a primit sprijinul autorităţilor locale (Poliţia Rutieră, Consiliului Județean şi, bineînțeles, Aeroportul Oradea). Consider că este cea mai bună soluţie pentru a se disputa “rivalitatea” cailor putere de sub capota maşinilor, în mod legal, şi nu prin cursele de maşini ilegale care, din păcate, au făcut atât de multe victime.
Ca şi impresii legate de sesiunea de calificări, pot să vă spun că am fost încântat de câteva modele de maşini, care într-adevăr au făcut spectacol şi sper ca astăzi, la finala acestui concurs, să pot afla mai multe despre aceste maşini.
Update:
Competiția finală se poate găsi aici:
http://www.bucketlist.ro/drag-racing-competitia-finala-oradea-2013/
Vă prezint şi câteva videoclipuri şi poze de la calificări :
Ne găsiți și pe Facebook:
http://www.facebook.com/Bucketlistro
Pingback: Drag Racing competiţia finală - Oradea 2013 | Bucketlist