Din Ruschein următorul popas stabilit era Luzern, oraș unde aveam deja făcută rezervare la un fost han. În urma discuțiilor cu proprietarul din Ruschein şi a experienţei anterioare prin Alpi, am ales să ne limităm doar la trei pasuri şi obiectivele turistice aferente. http://g.co/maps/8g7fh este traseul propus pentru această tură . Vreau să vă spun că şi în acest caz nu am putut rezista tentației de a opri pe parcurs, de inspira aer curat din Alpi şi de a fotografia. În plus ce nu am precizat până acum e faptul că e bine să respectați regulile de circulaţie şi limitările de viteză în Elveţia. În linii mari acestea sunt: 50 km/h în localitate, 80km/h pe drumurile naţionale şi 120km/h pe autostradă. Informativ, asupra pedepselor puteţi consulta http://www.roadmc.com/default.asp?pubid=40. În general drumurile alpine sunt limitate la 60km/h, dar pentru o maşină ‘normală’ nu există pericolul de a depăşi această viteză, datorită rampelor ‘sănătoase’ cât şi a curbelor de tip “ac de păr”.
În general nu veți întâlni mașini din clasele mici şi medii pe aceste drumuri, dar cu siguranţă veţi surprinde unele din cele mai frumoase mașini sport, numeroși cicliști cât şi grupuri de motocicliști. Ca şi alternative, din nou sunt la îndemână cursele regulate cu autobusele, trenurile sau telegondolele. Pentru informaţii despre trenuri: www.sbb.ch/en/home.html.
Primul pas care l-am trecut a fost Oberalp. Altitudinea lui e de 2044m. Nu am să vă mint, dar nu m-a impresionat în mod deosebit. Peisajul e frumos, dar nu frapează, şi nici nu abundă în curbe strânse, deci nu ridică nicio problemă pentru condus.
Din Oberalp am continuat drumul şi am ajuns la pasul Furka, la 2436m. Aici deja era o ceaţă destul de deasă, un vânt tăios, şi doar 1 grad. Din pasul Furka pornesc numeroase trasee spre culmile din zonă. Atenţie, dacă porniți pe un asemenea traseu şi treceți pe lângă vacuţe, nu vă apropiați prea mult de ele, gardurile sunt electrificate pentru a le proteja. Şi dacă tot am ajuns în acest loc, am vizitat şi gheţarul. Eisgrotte a fost amenajat începând cu 1996, intrarea costa în anul 2011 doar 3 franci pentru copii şi studenți şi 7 pentru adulti. Înainte de intrare se poate vizita punctul de informare şi de asemenea bazarul pentru a cumpăra câteva suveniruri. Gheţarul oferă o privelişte superbă, iar lacul ce-l formează este uşor colorat în verde datorită unor pigmeti din piatră. Nu ratați din acel punct o vedere de ansamblu asupra urcării pe pasul Grimsel.
Ultima trecătoare importantă înainte de a ajunge în Luzern a fost Grimsel aflat la 2164m. Din cele trei trecatori descrise în acest post, personal găsesc Grimsel ca fiind cea mai frumoasă. Aici vorbesc strict din placerea de a conduce. Înainte de a ajunge în valea Rhone din cantonul Valais, merită să opriţi şi să priviți perspectiva cu ghețarul şi pasul Furka. Aceste trecători sunt frecventate de către bikeri, iar în cinstea lor, pe Grimsel se pot vedea două monumente haioase şi reușite. Nu ratați părculeţul cu marmote. Le puteți observa de aproape. Pe malul lacului Grimsel, un alt obiectiv este Hospiz. Urcarea la acest punct de belvedere, aflat pe baraj se face din drumul principal pe piatra cubică şi pe o rampă de aproximativ 20%. Pe ploaie e un adevarat deliciu de condus :). Pentru cei doritori de senzatii tari, la Hospiz se poate face tiroliană.
În episodul viitorul despre Luzern. Până atunci, nişte poze.
Ne găsiți și pe Facebook :
http://www.facebook.com/Bucketlistro
Despre drumurile alpine am mai scris şi :
http://www.bucketlist.ro/alpin-driving-experience-partea-1/
http://www.bucketlist.ro/alpin-roads-ep-2-ruschein/
http://www.bucketlist.ro/luzern-pasul-nufenen-si-intoarcerea-in-italia/
3 Responses to Alpin roads – ep3. Cele trei trecatori: Oberalp, Furka si Grimsel